Din browser er af ældre dato, der kan derfor forekomme fejl på siden.
Klager over en anden beboers adfærd
Oplever du, at en anden beboer har en adfærd i boligen som er støjende eller generende, kan man normalt tale sig til rette med vedkommende. Prøv først det.
Hjælper det ikke, og ønsker du at klage over en anden beboer, pga. støj, adfærd eller af andre grunde, skal du skrive eller maile klagen til os på klage@fbmail.dk
Skriv tydeligt hvad du oplever generende, hvorfra generne kommer (navn og adresse på den husstand hvorfra gener kommer) datoer og tidspunkter for generne, om du har talt med pgl. om tilsvarende problemer osv.
Jo mere du skriver til os, jo bedre kan vi hjælpe med en løsningsmodel.
Ofte sender vi vores beboervejleder ud for at tale med den som klages over, og uden at oplyse, hvorfra vi har vores viden.
Hjælper vejledning ikke, og genopstår de samme gener, må du igen kontakte os skriftligt.
Det vil normalt medføre en advarsel til den generende husstand. Flere advarsler kan medføre, at en lejeaftale ophæves.
Heldigvis er der næsten aldrig brug herfor.
Det at bo til leje, tæt på andre, kræver både at der udvises hensyn men også rummelighed.
Skal naboen feste i anledning af en mærkedag, kan man ofte "advare" omkringboende med et opslag, eller ved at sige det til naboer.
Det medfører ofte tolerance og rummelighed, og et ønske om "god fest".