Afd. 4 - Cloosparken

Frederikshavn Boligforening renoverer Afd. 4 - Cloosparken.

Afdelingen er opført i årene 1953/54.

Endelig blev totalrenoveringen af Cloosparken skudt i gang. Frederikshavn boligforening har set meget frem til, at renovering skulle starte efter lang tids planlægning og projektering. Hovedentreprenøren er i fuld gang med at anlægge byggeplads og nedbrydningen er allerede i gang. Der vil inden for kort tid, være fuld gang i renoveringen og der vil være mange håndværkere på byggepladsen.

11 ud af afdelingens 24 boliger nedrives og der etableres grønne områder på disse grunde.

På de tilbageværende huse laves ny face – opmuret i røde sten og naturligvis isoleret efter dagens krav.

Tag udskiftes og efterisoleres. Ny tagbelægning udføres i eternit bølgeplader. Efterisolering af tagrum vil give lavere varmeudgifter.

Facadeelementer – vinduer og døre udskiftes med 3 lags energi termoruder, hvilket giver lavere varmeudgifter.

Indvendigt totalrenoveres af alle boliger. Boligerne Bülowsvej og Mette Billes Vej indrettes som tilgængelighedsboliger.

Energien balanceres af ventilationsanlæg i hvert hus. Luft/vand varmepumper til opvarmning af husene.

Intelligent CTS styring, men ikke med vores smiley-panel

Med renoveringen tilstræbes byggeriet at kunne opfylde kravene til BR2020.

Det er lokale FAC A/S der er totalentreprenør på projektet og som rådgivere er det Briks & Kamp, Niras og Arkinord.

I mappen ”Galleri” til venstre kan du se billeder før, under og efter renoveringen.