Forsikring

Indboforsikring

Når du bor i lejebolig, bør du have en indboforsikring, da boligforeningen ikke har mulighed for at dække skader eller tab af personlige ejendele ved brand, vandskade og indbrud. En indboforsikring dækker alle personer i din husstand, som er tilmeldt Folkeregisteret på adressen. Den dækker ofte også udeboende børn, hvis de er under 21 år og bor alene.

Glas- og kummeforsikring

Som lejer behøver du ikke at anskaffe dig en særlig glas- og kummeforsikring i forbindelse med din indboforsikring. Vedligeholdelsen af glas og kummer hører under boligforeningen.

Arbejdsskadeforsikring

Hvis I i afdelingen beslutter at udføre fælles arbejde i afdelingen, f.eks. under en arbejdsweekend, skal I være opmærksomme på, at beboere normalt ikke vil være dækket af arbejdsskadeforsikringen.
De beboere, der ønsker at deltage i en arbejdsweekend, bør derfor sikre sig, at de selv har en gyldig ulykkesforsikring.